luni, 22 decembrie 2008

Emoticon "buclucas" in Rusia


Tot navigand pe internet, am dat de o stire, zic eu ... amuzanta. Prin urmare nu m-am putut abtine sa nu scriu despre asta aici. :-)

Un om de afaceri rus sustine ca a cumparat de curand licenta pentru emoticon-ul ;-) si are de gand sa faca bani buni din asta : folosirea simbolului necesita o licenta de $10,000 / pe an. Plata se va face doar in cazul companiilor care doresc utilizarea acestui semn in diferite campanii sau mesaje publicitare. El nu va taxa persoanele care folosesc aceste semne de punctuatie in mesaje tip email sau sms.

BBC raporteaza : “A afirmat ca utilizarea emoticon-urilor ce seamana cu marca inregistrata de el, cum ar fi :-) sau ;) sau :) vor putea intra si acestea in proprietatea lui”.

Marcile inregistrate sunt teritoriale. Inregistrarea acestui emoticon este in Rusia si prin urmare nu poate fi aplicata in nici o alta tara.

Conform Wikipedia, primele emoticon-uri :-) si :-( apar intr-un document ce dateaza din 1982 , scris de catre Scott Fahlman intr-o discutie pe forumul Universitatii Carnegie Mellon.

joi, 18 decembrie 2008

SmartGWT - interfete web extrem de evoluate

Pentru cei care dezvolta interfete web cu ajutorul GWT, a aparut o noua librarie, cu ajutorul careia se poate crea foarte rapid partea de view a unei aplicatii web. SmartGWT este o librarie construita pentru a putea fi folosita cu ajutorul datelor luate de pe un server. In ultima vreme au aparut mai multe librarii de widgets, care arata foarte bine, dar carora le lipseste ceva, componenta de propagare a datelor modificate de client, pe server. Partea cea mai grea in construirea unei aplicatii enterprise, consta chiar in aceasta problema. SmartGWT a fost dezvoltata cu acest lucru in minte.

Pe langa faptul ca ne ofera o multime de widgeturi foarte atragatoare, SmartGWT ne ofera o solutie completa pentru programarea de interfete web, intr-un mod foarte placut.

Pentru a va face o idee asupra acestei librarii, aruncati o privire asupra paginii de samples. O sa ramaneti placut impresionati.

vineri, 12 decembrie 2008

Google Chrome, Gold cu versiunea 1.0


Google Chrome nu mai este beta. Desi foarte multi utilizatori isi exprima nemultumirile legate de Chrome, Google si-a lansat prima versiune finala a browser-ului. Compania a lansat ieri, Chrome 1.0 doar dupa 3 luni si jumatate de la lansarea initiala. Este considerata un pic ciudata graba cu care isi lanseaza Google acest produs, aflat destul de departe de pretentiile utilizatorilor. Poate parea o miscare uluitoare pentru o companie cunoscuta pentru pastrarea proiectelor in versiunea beta. Mai ales daca ne gandim la Gmail, care se afla in stadiul beta de 5 ani, din aprilie 2004 si pana astazi. Se presupune ca eliminarea etichetei beta este doar o miscare de imagine si ca, de fapt, aceasta abordare nu va insemna un pas inainte din punct de vedere functional. Dar Google Chrome nu este o alta aplicatie web, este un software desktop, iar pentru a putea concura cu Internet Explorer, Chrome trebuie sa fie 1.0.

Din pacate pentru fani Chrome, versiunea 1.0 nu aduce foarte multe noutati. Google a fixat o gramada de bug-uri si a adaugat mici features. De fapt, Chrome 1.0 este putin diferit de versiunea beta disponibila de pana ieri doar cu numele. Care este planul lui Google cu Chrome? Cel putin pentru moment, foloseste abordarea Firefox : envaghelism si “user education”.

In lansarea versiunii finale, dezvoltatorii Chrome s-au concentrat pe viteza si stabilitate. Google sustine ca browser-ul Chrome are o interfata web simpla, precum pagina de cautare, dar este rapid şi nu consuma multe resurse. Brian Rakowski, product manager-ul de la Google Chrome sustine ca folosind benchmark-ul JavaScript SunSpider , browser-ul se dovedeeste a fi de 1.4 ori mai rapid decat versiunea lansata in septembrie, si de 1.5 ori mai rapid folosind benchmark-ul Google V8 JavaScript. Plug-in-uri precum Adobe Acrobat, Flash, QuickTime, RealPlayer , Media Player si Silverlight functioneaza mai bine.

Chrome este un proiect open source, disponibil in 43 de limbi si 100 de tari. A fost proiectat pentru viteze mai mari de descarcare de software si continut Web fata de browserele existente si permite utilizatorului sa continue sa lucreze chiar daca o fereastra a aplicatiei se blocheaza. Spre deosebire de principalii competitori : Microsoft Internet Explorer 8 si Firefox, Chrome poate gestiona si aplicatii complexe, pe langa text si elemente de grafica. Unul dintre cele mai interesante servicii oferite de Chrome este o optiune de navigare ascunsa, printr-o fereastra care, potrivit ghidului promotional oferit de Google, nu inregistreaza nicaieri continutul afisat sau executat. Modul cum a fost programat Chrome se adreseaza tendintei de trecere de la clasica instalare a aplicatiilor pe computer la utilizarea unui software prin intermediul unei interfete web in browser. Astfel in viziunea Google, orice aplicatie care poate fi executata pe un desktop poate fi implementata si utilizata mult mai rapid direct pe internet, prin intermediul unei interfete web.

Chrome suporta momentan doar Windows XP SP2 sau Windows Vista. In prima parte a anului viitor Google va lansa Chrome si pentru Linux sau Mac OS X.

Intrebarea este : merita incercat Chrome 1.0 ? Din teste reiese ca este stabil si mult mai rapid decat versiunea beta, asa ca ... de ce nu?

marți, 9 decembrie 2008

CMS de la Microsoft

Flash News de pe PC World.
Microsot a lansat o versiune preliminara de CMS pe care dezvoltatorii pot sa o foloseasca pentru a creea bloguri cu functii sofisticate si pagini web complexe. Proiectul poarta numele de OXITE.
Oxite este un blog engine scris in ASP.NET MVC ce ofera un set de functii blogging complexe implementate folosind ASP.NET si cunoscutul model model-view-controller.
Printre features se numara functii precum pingbacks,trackbacks, RSS Feed, posibilitatea gestionarii comentarilor anonime sau cu autentificare. In acelasi timp permite creerea de pagini si subpagini destul de usor.
La o prima vedere s-ar putea zice ca Oxite intra in competitie cu alte produse de acest gen precum Six Apart. Insa Microsoft are o alta varianta. El zice ca Oxite este dedicat mai mult dezvoltatorilor decat unor simpli utilizatori ce vor sa isi configureze blogul.
Asa cum zice si FAQ , Oxile se indreapta spre dezvoltatori ce vor sa invete ASP.NET MVC.
Un exemplu de site realizat cu Oxite este MIX Online.
Pentru download framework http://www.codeplex.com/oxite.

P.S: Categoria nice: A look at what it takes to launch a website

sâmbătă, 6 decembrie 2008

Google Friend Connect vs Facebook Connect

La o ora dupa ce Google a lansat serviciul Google Friend Connect, Facebook a lansat Facebook Connect.Lansarea simultana a celor doua servici nu a fost o coincidenta. Companiile vor ca utilizatorii cu conturi pe Google sau Facebook sa interactioneze intre ei si cu site-uri ce implementeaza servicul lor.
Principala diferenta intre cele doua servicii este ca Facebook este o retea sociala in timp ce Google Friend Connect este deschis catre orice site, serviciu sau retea sociala care foloseste autentificarea cu OpenID. De exemplu cu Google Friend Connect vizitatorii pot sa se logeze folosind credentialele Gmail, deci nu trebuie sa faca parte din nici o retea sociala..
Pentru a adauga unul din servicii unui site sau blog Google pune la dispozitie cateva gadgets. In cazul Facebook trebuie sa iti creezi propria aplicatie. Pentru mai multe informatii click google friend connect si facebook connect.
Pentru administratori de site/blog ce sunt interesati de Google Friend Connect am pus un sample video despre cum puteti implementa serviciul.



Dan a ales pentru site-ul nostru serviciul oferit de cei de la Google si pe aceasta cale va invitam sa va alaturati comunitatii de interfete web aici.

marți, 2 decembrie 2008

Interactiunea cu interfetele

Pana acum, pentru interactiunea cu interfetele web am folosit un mouse, o tastatura. Aceste device-uri au fost introduse de designerii de computere din necesitate. In acele momente, erau necesare device-uri speciale pentru a putea "comunica" cu computerul. Nu exista tehnologia necesara pentru o interactiune naturala cu interfetele! In acest moment, tehnica a evoluat, asa incat, in curand vom arunca la gunoi mouse-ul si tastatura (sau le vom expune in muzee).

Doresc sa prezint o interfata noua cu calculatorul, si anume introducerea conceptului de "haptic". Haptic vine de la cuvantul grecesc "haptesthai" care inseamna atingere (touch). Dar destul cu vorbele, aceste interfete avansate merita vizualizate!


luni, 1 decembrie 2008

Microsoft Live Mesh pe Mac OS

Esti in insulele Bahamas si faci o fotografie cu camera de pe telefonul mobil si vrei ca in doar cateva clipe aceasta sa apara pe o rama digitala foto aflata la tine acasa? Sigur ca vrei! Dar oare poti realiza acest lucru? Sigur ca DA!

Cum prin intermediul unei interfete web interactionam in aceasta lume conectata la Internet, tot printr-o interfata web trebuie sa putem sa colaboram cu diferite dispozitive. Solutie: Microsoft Live Mesh.
Initial Live Mesh a fost disponibil pentru calculatoare ce folosesc Windows XP sau Vista si telefoane mobile cu Windows Mobile. Acum a aparut si pentru Mac OS.

Live Mesh este un sistem de sincronizare a datelor, care foloseste internetul ca un fel de hub de date, permitand utilizatorilor sa-si sincronizeze cu usurinta fisiere de tip imagini, content video si alte tipuri de documente intre computere, telefoane mobile si alte device-uri. Mai pe scurt, este un tool de colaborare ce permite mai multor utilizatori sa faca share de continut.



Utilizatorii isi pot adauga unii altora dispozitive in mesh-ul fiecaruia si isi pot sincroniza folderele automat intre dispozitivele lor si Live Desktop. Pentru a adauga un dispozitiv in mesh-ul tau, nu trebuie decat sa downloadezi si sa instalezi software-ul Live Mesh pentru Mac OS X version 10.5 (Leopard) sau o versiune mai nou.

Odata ce un folder este setat pentru a fi sincronizat, el va putea fi accesat de celelalte dispozitive din mesh, iar orice modificare facuta continutului se va reflecta catre dispozitivele cu care acesta este sincronizat. Pentru ca modificarile sa poata fi sincronizate si transmise fiecarui dispozitiv, Live Mesh utilizeaza FeedSync. Informatiile despre dispozitivele si folderele care participa in procesul de sincronizate nu sunt stocate local, ci la un service-end. Pentru a folosi Live Mesh, nu-ti trebuie decat un calculator cu o conexiune la Internet. Serviciu necesita Windows Live ID pentru a accesa Live Desktop, unde poti incarca fisere, pentru a le share-ui prietenilor sau le poti accesa direct de pe web.

Utilizatorii au la dispozitie o memorie de 5GB pentru a stoca informatiile transmise cu ajutorul acestei platforme.

Microsoft Live Mesh este un serviciu gratuit. Puteti sa va inscrieti si sa va instalati Live Mesh direct de la Mesh.com.