vineri, 14 noiembrie 2008

URL SEO

Ma gandeam la numele domeniului nostru:www.interfete-web.org. A inceput cu proiectul la Interfete Evoluate, ce s-a dovedit a fi o competitie intre echipe pentru a prinde cea mai buna pozitie pe google, si implicit cat mai mult trafic. Evident majoritatea ne-am luat un nume care contine exact termenii ce se doresc a fi cautati. Nu stiu cat de buna este chestia asta. Mai interesant ar fi fost sa nu avem voie sa punem in numele site-ului activitatea principala sau termenii dupa care se face cautarea. Dar acum e un pic cam tarziu pentru a ne schimba numele domeniului sau pentru a sublinia in detaliu acest aspect.

De ce interfete-web.org , si nu interfete_web.org ? Mai exact, ce sa folosim in URL-uri, cratima sau underscore? S-a constatat ca motoarele de cautare prefera cratimele(-) in loc de underscore(_). Google spune clar: cratima este considerata separator, in timp ce underscore-ul nu. Prin urmare, linia de subliniere este un caracter si face parte din cuvant.

De exemplu, in URL-ul urmator:

http://www.interfete-web.org/servicii_creare_interfete_web.html

Google nu vede ultima parte a URL-ului alcatuita din cuvintele “servicii creare interfete web”, ci mai degraba un singur cuvant ”servicii_creare_interfete_web“. Aceasta abordare ar putea sa faca motorul de cautare sa greseasca la parsarea URL-ului.

In schimb in URL-ul:

http://www.interfete-web.org/servicii-creare-interfete-web.html

Google isi da seama ca fiecare cuvant este separat de celalalt, ajutandu-l astfel sa determine cuvintele cheie: ”servicii creare interfete web”.

Cratimele sunt o solutie buna si pentru URL-uri care contin mai multe expresii. Spre exemplu, URL-ul:

http://www.interfete-web.org/servicii-creare-interfete-web.html

este de departe mult mai ok decat

http://www.interfete-web.org/serviciicreareinterfeteweb.html ,

care nu este inteligibil nici pentru noi , nici pentru motoarele de cautare.

Niciun comentariu: